1 |
Tegese ukara “Sapa temen bakal tinemu” yaiku . . .
|
||
|
A |
Sapa sing gelem usaha bakal sugih uripe |
|
|
B |
Sapa sing gelem usaha bakal kelakon sing dikarepake |
|
|
C |
Sapa sing gelem usaha temenan bakal ketekan apa sing dikarepake |
|
|
D |
Sapa sing gelem usaha bakal mulya uripe |
|
|
E |
Sapa sing gelem usaha bakal seneng uripe |
|
2 |
Aja seneng lungo menyang alas Purwo. Ukara kasebut yen didadekna basa krama inggil… |
||
|
A |
Ampun remen tindak menyang alas Purwo. |
|
|
B |
Ampun seneng tindak menyang alas Purwo. |
|
|
C |
Ampun remen tindak dateng alas Purwo. |
|
|
D |
Ampun remen tindak dateng Wana Purwo. |
|
|
E |
Ampun seneng tindak menyang wana Purwo. |
|
3 |
Paimin dikongkon Pak Guru tuku beras. Ukara kasebut yen didadekna ngoko alus |
||
|
A |
Paimin dikongkon Pak Guru tuku beras. |
|
|
B |
Paimin diutus Pak Guru tuku beras. |
|
|
C |
Paimin dikongkon Pak Guru tuku was. |
|
|
D |
Paimin dikongkon Pak Guru tumbas beras. |
|
|
E |
Paimin dikongkon Pak Guru tumbas was Paimin dikongkon Pak Guru tuku beras.. |
|
4 |
Rama bade tindak dateng Jakarta. Ukara kasebut yen didadekn ngoko andhap… |
||
|
A |
Bapak arep tindak menyang Jakarta. |
|
|
B |
Bapak arep lunga menyang Jakarta. |
|
|
C |
Bapak arep lunga dateng Jakarta. |
|
|
D |
Rama arep lunga menyang Jakarta. |
|
|
E |
Rama arep tindak menyang Jakarta. |
|
5 |
Panatacara lan pamedhar sabda dipun wastani renggeping wicara, menawi …. |
||
|
A |
Wiwit saking pamilihing tembung saha dhapukaning ukara, runtuting pangandikan, panjang lan cekakipun wedharan tuwin isining wedharan, trep lan jumbuh kaliyan swasa |
|
|
B |
Wiwit saking pamilihing tembung saha dhapukaning ukara, runtuting pangandikan, panjang lan cekakipun wedharan tuwin isining wedharan, trep kaliyan kersanipun ingkang kagungan kersa. |
|
|
C |
Wiwit saking pamilihing tembung saha dhapukaning ukara, runtuting pangandikan, panjang lan cekakipun wedharan tuwin isining wedharan, jumbuh kaliyan isining wedharan. |
|
|
D |
Wiwit saking pamilihing tembung saha dhapukaning ukara, runtuting suwasana |
|
|
E |
Wiwit saking pamilihing tembung saha dhapukaning ukara, runtuting pangndikan
|
|
6 |
Gebyar-gebyar pating pancurat pating cumlorot kadya taranggana silih sasana, endah edi raras kawuryan, lah punika ta agemane sri penganten sarimbit. Kang garis ngisor ing ukara kasebut i nelakake yen agemane panganten digambarake kepriye ? |
||
|
A |
Gumebyar kaya klambine garwane ratu |
|
|
B |
Gumebyar kaya inten kang kena sunare srengenge |
|
|
C |
Gumebyar kaya cahyane lintang alihan |
|
|
D |
Gumebyar kaya cahyane rembulan kang lagi ndadari |
|
|
E |
Gumebyar kaya kalapis emas putih
|
|
7 |
Kang ora kalebu dasanamane tembung Pranatacara yaiku .... |
||
|
A |
panata adicara |
|
|
B |
Pambagyaharja |
|
|
C |
panata acara |
|
|
D |
Panambiwara |
|
|
E |
pewara |
|
8 |
Jejibahane pranatacara iku kang paling abot yaiku nalika .... |
||
|
A |
mbukak adicara |
|
|
B |
nutup adicara |
|
|
C |
nata lan nulis rantamane adicara |
|
|
D |
nata lakune adicara |
|
|
E |
nutup adicara lampahn |
|
9 |
”Para pepundhen para pinisepuh ingkang dahat kinabektern”. Ukara iki kalebu perangan .... |
||
|
A |
salam pambuka |
|
|
B |
atur pangayubagya |
|
|
C |
atur pakurmatan |
|
|
D |
atur puji syukur |
|
|
E |
tetepungan
|
|
10 |
Jinise teks pamedhar sabda iku akeh banget. Pamedhar sabda kang ngemu wigati nampa rawuhe tamu diarani .... |
||
|
A |
atur pangayubagya |
|
|
B |
atur panampi |
|
|
C |
atur wilujeng |
|
|
D |
atur pasrah |
|
|
E |
atur pakurmatan.
|
|
11 |
”Puput pepuntoning adicara, wus dumugi paripurnaning gati.” Ukara iki mathuke digunakake ing perangan …. |
||
|
A |
pambuka |
|
|
B |
atur pakurmatan |
|
|
C |
isi |
|
|
D |
Rantaman adicara |
|
|
E |
atur panutup |
|
12 |
Kang wenang medharake atur pasrah penganten kakung ing adicara temu manten |
||
|
A |
pranatacara |
|
|
B |
sulih kang hamangku gati |
|
|
C |
pamedhar sabda pambagya |
|
|
D |
sulih kadang besan |
|
|
E |
wakil tuan rumah |
|
13 |
Salah sijine syarat dadi pranatacara kang gamben yaiku kudu gladhen olah swara ing antarane kudu wasis ing babagan wirama wedharing ukara. Wirama wedharing ukara iku padha karo…. |
||
|
A |
artikulasi |
|
|
B |
intonasi |
|
|
C |
lafal |
|
|
D |
vokal |
|
|
E |
Wirama gendhing |
|
14 |
Panganan saka dhaerah tinamtu nduweni titikan baku dhewe. Panganan sing asli saka Surabaya yaiku… |
||
|
A |
Tiwul |
|
|
B |
Sega pecel |
|
|
C |
Rujak jingur |
|
|
D |
Gudeg |
|
|
E |
Sega liwet |
|
15 |
Alise… candrane |
||
|
A |
Bawang sebungkul |
|
|
B |
Blarak sempal |
|
|
C |
Mucuk eri |
|
|
D |
Nanggal sepisan |
|
|
E |
Anggandewa denta |
|
16 |
Bubar duwe gawe awak kroso lungrah, kanggo mbalekna awak supaya jreng dahar
|
||
|
A |
Bubur kacang ijo |
|
|
B |
Bubur sumsum |
|
|
C |
Jenang grendul |
|
|
D |
Dawet ayu |
|
|
E |
Es buah |
|
17 |
. Aja nganti kabanjur Barang polah kang ora kujur Yen kabanjur sayekti kojur tan becik Becik ngupaya iku Pitutur ingkang sayektos Tembang kasebut kalebu tembang
|
||
|
A |
Durma |
|
|
B |
Pucung |
|
|
C |
Kinanthi |
|
|
D |
Gambuh |
|
|
E |
Sinom |
|
18 |
Tembang Macapat iku duweni guru lagu lan guru wilangan…. |
||
|
A |
7U, 9U, 12i, 7u, 8o |
|
|
B |
7r , 9U, 12i, 7u, 8o |
|
|
C |
7U, 9U, 12i, 7u, 7o |
|
|
D |
7U, 8U, 12i, 7u, 8o |
|
|
E |
7U, 9U, 11i, 7u, 8o
|
|
19 |
Kang dadi isine tembang ing dhuwur yaiku… |
||
|
A |
ajaran budi pekerti |
|
|
B |
ajaran jujur |
|
|
C |
ajaran mandiri |
|
|
D |
ajaran tatakrama |
|
|
E |
Ajaran dolanan |
|
20 |
Cacahe tembang macapat ana…
|
||
|
A |
10 |
|
|
B |
11 |
|
|
C |
12 |
|
|
D |
9 |
|
|
E |
8 |
|
21 |
Akara jawa kasebut yen diwoco unine |
||
|
A |
Lumajang |
|
|
B |
Jatiroto gulung |
|
|
C |
jatiroto lumajang |
|
|
D |
Jatiroto Lumajang |
|
|
E |
Jatiroto lumajang |
|
22 |
Tembang macapat Mijil. Mijil tegese… |
||
|
A |
lahir |
|
|
B |
mati |
|
|
C |
Nom-noman |
|
|
D |
Bocah cilik |
|
|
E |
Jabang bayi |
|
23 |
Kamar lanang Yen katulis nganggo aksara jawa ….
|
||
|
A |
|
|
|
B |
|
|
|
C |
|
|
|
D |
|
|
|
E |
|
|
24 |
Manawa ditulis Latin yaiku
|
||
|
A |
Alas pitu |
|
|
B |
Kelas pitu |
|
|
C |
kelas pitu |
|
|
D |
Klas pitu |
|
|
E |
klas pitu |
|
25 |
Sandhangan diarani |
||
|
A |
taling tarung |
|
|
B |
cakra keret |
|
|
C |
. cakra |
|
|
D |
pangkon |
|
|
E |
cecak pangkon |
|
26 |
|
||
|
A |
Tata krama kudu dianggo |
|
|
B |
tata krama kudu dianggo |
|
|
C |
Tatakrama iku kudu ditiru |
|
|
D |
tatakrama iku kudu ditiru |
|
|
E |
tatakrama iku patut ditiru |
|
27 |
Cacahing wanda/suku kata saben sagatra yaiku… |
||
|
A |
guru gatra |
|
|
B |
Gur wilangan |
|
|
C |
Guru lagu |
|
|
D |
guru dongding |
|
|
E |
guru wirama |
|
28 |
Kula sampun mulih kala wau enjing, dene ibu dereng mulih Tembung mulih kudhu dowahi dadi…
|
||
|
A |
Kondur, kondur |
|
|
B |
Wangsul, wangsul |
|
|
C |
Wangsul, kondur |
|
|
D |
Kondur, wangsul |
|
|
E |
Wangsul, mulih |
|
29 |
Ing ngisor iki tuladha upacara adat kang kedadean ing dhaerah-dhaerah, kejaba .... |
||
|
A |
Karnaval |
|
|
B |
Mitoni |
|
|
C |
Mudun lemah |
|
|
D |
Balang-balangan suruh |
|
|
E |
Ijol kembarmayang |
|
30 |
Naliko lamaran jajanan sing kudu ana jajan sing asale saka beras ketan. Tuladane pamane lemper, jenang, lsp. Tradisi Kasebut duwe pangajab… |
||
|
A |
Supaya ora pisah |
|
|
B |
Supaya kelet |
|
|
C |
Supaya tresna |
|
|
D |
Tansah tresna asih |
|
|
E |
Tansah reruntungan |
|
31 |
Undha-usuk ing basa Jawa iku bakune mung ana loro yaiku... . |
||
|
A |
ragam ngoko alus lan ragam krama inggil |
|
|
B |
ragam ngoko lan ragam krama |
|
|
C |
ragam krama lugu lan ragam karma inggil |
|
|
D |
ragam ngoko lan krama inggil |
|
|
E |
ragam krama alus lan krama inggil |
|
32 |
Basa ngoko iku basa kang kaprah digunakake ing padinan lan watake ... . |
||
|
A |
Rumaket |
|
|
B |
Ngajeni |
|
|
C |
Guyonan |
|
|
D |
Penting |
|
|
E |
Mirunggan |
|
33 |
Basa ngoko yen tetembungane kacampuran tembung-tembung krama kagolongake basa... . |
||
|
A |
Ngoko lugu |
|
|
B |
Ngoko alus |
|
|
C |
Krama lugu |
|
|
D |
Krama inggil |
|
|
E |
Krama tengahan |
|
34 |
Yen kabandhingake karo basa ngoko, basa krama luwih ... . |
||
|
A |
kasar lan rumaket |
|
|
B |
luwih gampang cak-cakane |
|
|
C |
alus lan nduweni surasa luwih ngajeni |
|
|
D |
lugu lan kurang ngajeni liyan |
|
|
E |
endhek tataran undha-usuke |
|
35 |
Pak Sule : “Lho, Jeng Via! Titihan panjenengan ana Ngendi?” Ibu Via : “Ana bingkil, lagi rusak. Pak Sule nitih Apa? Pak Sule : “Aku nggawa mobil, yen kersa ayo bareng wae?” Ibu Via : “Mengko penggalihe Bu Sule gek sujana..” Pak Sule : “Ah, ora ngendika ngono kuwi, wis dadi wong tuwo kabeh kok!” Ibu Via : “Ya wis maturnuwun, dakdherek tekan halte wae.” Pacelathon ing dhuwur nggunakake tataran basa
|
||
|
A |
Ngoko lan krama |
|
|
B |
Ngoko lan ngoko alus |
|
|
C |
Ngoko lan Krama Alus |
|
|
D |
Krama lan krama alus |
|
|
E |
Ngoko alus |
|
36 |
Painah dikongkon Bapak tuku beras ana ing pasar! Ukara kasebut yen didadekna basa krama! |
||
|
A |
Painah dikongkon Bapak tumbas was wonten ing peken! |
|
|
B |
Painah diutus Rama tumbas beras wonten ing pasar! |
|
|
C |
Painah diutus Bapak tumbas was wonten peken! |
|
|
D |
Painah diutus Rama tuku beras wonten peken! |
|
|
E |
Painah diutus Rama mundut was wonten ing peken!
|
|
37 |
Ibu : Bapak wis dhahar? Bapak : Wis, ngenteni Ibu kesuwen. Dakkira durung kondur. Basa kang digunakake ing punggelan teks kasebut yaiku … .
|
||
|
A |
ngoko lugu |
|
|
B |
Ngoko alus |
|
|
C |
Krma lugu |
|
|
D |
Krama alus |
|
|
E |
Ngoko lan krama |
|
38 |
Kula bade madosi…. Pak Lurah. Tembung kang trep kanggo ngiseni ceceg-ceceg kasebut yaiku… |
||
|
A |
griyanipun |
|
|
B |
Dalemipun |
|
|
C |
Omahipun |
|
|
D |
Griyane |
|
|
E |
Daleme |
|
39 |
Diwenehi ati ngrogoh rempelo. Bebasan kasebut mengku karep… |
||
|
A |
Wis diwenehi kalodangn ora trima. |
|
|
B |
Ora bisa suwala amarga kabotan luput. |
|
|
C |
Ngganggu wong turu. |
|
|
D |
Nyilih barang liyan tanpa kandha. |
|
|
E |
Wis diparingi kalodangn nanging nrima |
|
40 |
Gugur gunung tandang gawe Sayuk sayuk rukun Bebarengan ro kancane Rilo lan legowo Kanggo mulyaning nagoro. Tembung gugur gunung tegese…
|
||
|
A |
Nyambut gawe |
|
|
B |
Gotong royong |
|
|
C |
Ikhlas nyambut gawe |
|
|
D |
Gunung longsor |
|
|
E |
Gunung gugur |
|
41 |
Pagelaran lakon wayang, bisa dadi salah sawijine sarana panggulawenthah ing babagan moral lan kautaman. Jalaran …. |
||
|
A |
pagelaran wayang ora mung asipat tontonan, ning uga tuntunan tumrap penontone |
|
|
B |
pagelaran wayang mujudake sarana nikelake devisa negara |
|
|
C |
pagelaran wayang purwa mujudake piwulang agama kang laras karo dhasare nagara. |
|
|
D |
pagelpagelaran wayang kang maneka warna jinise, bisa nambahi ilmu lan kawruh tumrap para mudha. |
|
|
E |
. pagpagelaranwayang mujudake sarana dramatrisasi teks carita wayang saka negara manca. |
|
42 |
Ukara ngisor iki singbener yaiku… |
||
|
A |
Kula saweg dhahar. |
|
|
B |
Kula saweg neda. |
|
|
C |
Aku saweg dhahar. |
|
|
D |
Kula lagi dhahar |
|
|
E |
Kula lagi mangan |
|
43 |
Ajining diri iku dumunung ana … . |
||
|
A |
busana |
|
|
B |
raga |
|
|
C |
lathi |
|
|
D |
mata |
|
|
E |
tangan |
|
44 |
Ukara ngisor iki kang bener miturut undha usuke basa yaiku…
|
||
|
A |
Kula badhe mirsani karnaval. |
|
|
B |
Kula bade siram rumiyn |
|
|
C |
Eyang mboten kersa dhahar lan ngunjuk. |
|
|
D |
Nyuwun pangapunten, kalawingi kula mboten mirsani reginipun |
|
|
E |
Kula ngobe jampi sedinten kaping tiga. |
|
45 |
Kesenian asli daerah Jawa Timur |
||
|
A |
Ketoprak |
|
|
B |
Wayang golek |
|
|
C |
Wayang kulit |
|
|
D |
Ludrug |
|
|
E |
Lenong |
|
46 |
Kesenian tradisional yang berasal dari Ponorogo dinamakan |
||
|
A |
Reog |
|
|
B |
Jaranan |
|
|
C |
Wayang |
|
|
D |
Jatilan |
|
|
E |
Barongan |
|
47 |
Cacahe Pendowo iku ana lima yaiku… . |
||
|
A |
Pandu Dewanata, Puntadewa, Wrekudara, Arjuna, Nakula |
|
|
B |
Puntadewa, Wrekudara, Arjuna, Nakula, lan Sadewo |
|
|
C |
Dursasana, Puntadewa, Wrekudara, Arjuna, Nakula |
|
|
D |
Guryadana, Puntadewa, Wrekudara, Arjuna, Nakula |
|
|
E |
Karno, Puntadewa, Wrekudara, Arjuna, Nakula |
|
48 |
Saka kesenian, kita ora mung bisa seneng-seneng ngrasakake endahing asil karyaning para seniman, ananging kita uga bisa …. |
||
|
A |
ngundhakake drajat lan pangkat |
|
|
B |
ngundhakake gelar lan martabat |
|
|
C |
ngundhakake gengsi lan prestisi |
|
|
D |
ngundhakake pangkat lan jabatan |
|
|
E |
ngundhakake ilmu lan kaweruh |
|
49 |
Sadurunge lakon kagelar, scenario kudu didhudhah lan dibabar supaya …. |
||
|
A |
Gambaran kasar ngenani swasana lakon sajerone naskah kasebut bisa kabayangake |
|
|
B |
Dhalang bisa milih lan ngatur samubarang wiwit sadurunge nganti sarampunge pagelaran. |
|
|
C |
Dhalang bisa milih para paraga kacundhukake karo wewatake tokoh ing sajeroning teks. |
|
|
D |
Dhalang bisa milih pirantining pagelaran (perabotan, busana, lan paes) singkudu dicepakake. |
|
|
E |
Dhalang bisa milih lan netepake irah-irahan lakon sing arep kagelar lan bisa andum gawe. |
|
50 |
Pagelaran lakon bisa lumaku kanthi lancar lan apik, yen …. |
||
|
A |
Sekabehe pawongan kasangkut ing pagelaran kanthi linambaran rasa seneng. |
|
|
B |
Sekabehe pawongan melu ngatur pakaryan kanthi linambaran rasa seneng. |
|
|
C |
Sekabehe pawongan makarya kanthi linambaran rasa seneng lan tanggung jawab |
|
|
D |
Sekabehe pawongan melu netepake pakaryan kanthi linambaran rasa seneng. |
|
|
E |
Sekabehe pawongan melu milih pakaryan kanthi linambaran rasa seneng. |
Home » XI BHS JAWA GENAP K13 REV 2017
Langganan:
Postingan (Atom)
0 Response to "XI BHS JAWA GENAP K13 REV 2017 "
Posting Komentar