1 |
Tembang macapat iku cacahe ana…. |
|
|
A |
7 |
|
B |
8 |
|
C |
9 |
|
D |
10 |
|
E |
11 |
2 |
//sekar Gambuh ping catur/kang cinatur polah kang kalantur/tanpa tutur katula-tula katali/kadaluwarsa kapatuh/katutuh pan dadi awon// Pranyatan kang bener mungguh Tembang Gambuh ing dhuwur yaiku…. |
|
|
A |
ing sapada dumadi saka 6 gatra lan 58 wanda |
|
B |
nggunakake tembung-tembung kawi ping, dadi, awon, polah |
|
C |
ana sengkalan kang unine kadaluwarsa kapatuh |
|
D |
nggunakake purwakanthi sastra k, l, t, |
|
E |
guru wilangan lan guru lagune : 8u, 12u,12i, 8u, 8o |
3 |
//jinejer neng wedhatama/mrih tan kemba kembenganing pambudi/mangka nadyan tuwa pikun/yen tan mikani rasa/yekti sepi asepa lir sepah samun/samangsane pakumpulan/gonyak-ganyuk nglelingsemi // Saka pethikan tembang ing dhuwur gegambarane uwong kang ora nduweni rasa pangrasa iku bakal |
|
|
A |
cepet tuwa lan kadunungan watak pikun |
|
B |
sepi lan sepa kaya sepah kosong tur ngisin-isini |
|
C |
dijereng-jereng ing wedhatama, diisin-isin |
|
D |
ora mandheg saka ngudi kautaman |
|
E |
ngisin-isini sebab ora bakal wani ing kumpulan |
4 |
Serat Wedhatama iku yasan pujangga agung …. |
|
|
A |
KGPH Mangkunegara IV |
|
B |
Sri Susuhunan Pakubuwana IV |
|
C |
Yasadipura I |
|
D |
Yasadipura II |
|
E |
R.Ng. Ranggawarsita |
5 |
Ing ngisor iki tuladhane tembung saroja, yaiku … |
|
|
A |
Papan sudra |
|
B |
Surya putra |
|
C |
Ingadegken |
|
D |
Jalwestri |
|
E |
Sepa sepi lir sepah samun |
6 |
//dhaharira mangke pait getir/ibu nira rumeksa ing sira/nora ketang turu samben/tan ketang komah uyuh/gupak tinja dipun lampahi/lamun sira wawratana/tinatur pinangku/cinawikan ibu nira/dipun dusi esuk sore nganti resik/lamun luwe dinulang// Pranyatan kang bener saka tembang Dhandhanggula ing dhuwur yaiku …. |
|
|
A |
Bapak tansah sabar rina wengi ngancani Ibu ngopeni putrane. |
|
B |
Yen bayi nangis enggal diganteni popoke lan didulang dening Ibu. |
|
C |
Bayi iku yen maem karo tinatur lan pinangku supaya cepet gedhe. |
|
D |
Bapak nganti komah uyuh lan gupak tinja supaya si bayi ora nangis. |
|
E |
Ibu dhahare tarak, sare ora jenak, kabeh mau kanggo putrane |
7 |
Bima iku putrane Prabu Pandu Dewanata kalawan Dewi… |
|
|
A |
Shinta |
|
B |
Madrim |
|
C |
Kunthi Nalibrata |
|
D |
Maerah |
|
E |
Sukesi |
8 |
Bratasena duwe piandel kang mapan ana ing tangane, yaiku… |
|
|
A |
Alugara |
|
B |
Kuku pancanaka |
|
C |
Lembu Sekilan |
|
D |
Blabag atoll |
|
E |
Sapu Angin |
9 |
Ing ngisor iki kang kalebu sesanti yaiku.... |
|
|
A |
Emprit abuntut bedhug. Kebo nusu gudel. |
|
B |
Cagak nguntal empyak. Sing taberi, nastiti lan ngati-ati. |
|
C |
Mripate ndamar kanginan. Suradira jayaningrat lebur dening pangastuti |
|
D |
Gandane arum jamban. Pasuryane abang dluwang. |
|
E |
Ing ngarsa sung tuladha. Ing madya mangun karsa |
10 |
. Ukara ing ngisor iki kang ngemot tembung entar yaiku.... |
|
|
A |
Sapa sing salah kudu ngalah. |
|
B |
Yen mangsa udan dalane lunyu banget, mula sing ati-ati |
|
C |
Tangane bocah iku dawa sisih, cacat wiwit cilik. |
|
D |
Bocah kuwi pancen lunyu ilate, mula didohi kancane. |
|
E |
Polatane katon sumringah bareng krungu kabar kahanan bojone. |
11 |
Ukara sing ngemu basa rinengga yaiku :
|
|
|
A |
Sedina natas udane ora uwis-uwis. |
|
B |
Agemane Bapak diampil Pak Dhe |
|
C |
Saben dina pagaweyane mung thutuk watu |
|
D |
Pancen bocahe ya ayu, tur solah tingkahe nyenengake |
|
E |
Dhasar gandhes, luwes, yen nganggo busana sarwa pantes.) |
12 |
. Panatacara lan pamedhar sabda dipunwastani renggeping wicara, menawi …. |
|
|
A |
Wiwit saking pamilihing tembung saha dhapukaning ukara, runtuting pangandikan, panjang lan cekakipun wedharan tuwin isining wedharan, trep lan jumbuh kaliyan swasa |
|
B |
Wiwit saking pamilihing tembung saha dhapukaning ukara, runtuting pangandikan, panjang lan cekakipun wedharan tuwin isining wedharan, trep kaliyan kersanipun ingkang kagungan kersa. |
|
C |
Wiwit saking pamilihing tembung saha dhapukaning ukara, runtuting pangandikan, panjang lan cekakipun wedharan tuwin isining wedharan, jumbuh kaliyan isining wedharan. |
|
D |
Wiwit saking pamilihing tembung saha dhapukaning ukara, runtuting acara |
|
E |
Wiwit saking pamilihing tembung saha dhapukaning ukara, runtuting acara, pamedhar sabda |
13 |
Gebyar-gebyar pating pancurat pating cumlorot kadya taranggana silih sasana, endah edi raras kawuryan, lah punikata agemane sri penganten sarimbit. Kang garis ngisor ing ukara kasebut i nelakake yen agemane panganten digambarake kepriye ? |
|
|
A |
Gumebyar kaya klambine garwane ratu |
|
B |
Gumebyar kaya inten kang kena sunare srengenge |
|
C |
Gumebyar kaya cahyane lintang alihan |
|
D |
Gumebyar kaya cahyane rembulan kang lagi ndadari |
|
E |
Gumebyar kaya kalapis emas putih |
14 |
Kang ora kalebu dasanamane tembung Pranatacara yaiku ....
|
|
|
A |
panata adicara |
|
B |
pambagyaharja |
|
C |
panata acara |
|
D |
Panambiwara |
|
E |
Pewara |
15 |
Jejibahane pranatacara iku kang paling abot yaiku nalika ....
|
|
|
A |
mbukak adicara |
|
B |
nutup adicara |
|
C |
nata lan nulis rantamane adicara |
|
D |
nata lakune adicara |
|
E |
nutup adicara |
16 |
”Para pepundhen para pinisepuh ingkang dahat kinabektern”. Ukara iki kalebu perangan ....
|
|
|
A |
salam pambuka |
|
B |
atur pangayubagya |
|
C |
atur pakurmatan |
|
D |
atur puji syukur |
|
E |
tetepungan
|
17 |
Bedane teks pranatacara karo pamedharsabda, bisa dititeni ing perangan .... |
|
|
A |
Pambuka |
|
B |
Rantaman adicara |
|
C |
Isi |
|
D |
Papan lungguhan |
|
E |
Panutup |
18 |
Ibu : Bapak wis dhahar? Bapak : Wis, ngenteni Ibu kesuwen. Dakkira durung kondur. Basa kang digunakake ing punggelan teks kasebut yaiku … .
|
|
|
A |
Ngoko lugu |
|
B |
Ngoko alus |
|
C |
Krama lugu |
|
D |
Krama alus |
|
E |
Ngoko lan kromo |
19 |
Ibu : Aja kesusu turu, solat isyak dhisik, Rin! Rina : Inggih, Buk. Kula sampun solat. Menawi Ibuk sampun sayah, mangga sare rumiyin! Ing punggelan teks kasebut, Ibu migunakake basa ngoko, dene Rina migunakake basa... .
|
|
|
A |
Ngoko lugu |
|
B |
Ngoko alus |
|
C |
Krama lugu |
|
D |
Krama alus |
|
E |
Ngoko lan kromo |
20 |
Wong yen lagi nesu, lumrahe migunakake basa ... .
|
|
|
A |
Ngoko lugu |
|
B |
Ngoko alus |
|
C |
Krama lugu |
|
D |
Krama alus |
|
E |
Ngoko lan kromo |
21 |
Wong/ bocah sabarakan/ meh padha umur-umurane migunakake basa ... .
|
|
|
A |
Ngoko lugu |
|
B |
Ngoko alus |
|
C |
Krama lugu |
|
D |
Krama alus |
|
E |
Ngoko lan kromo |
22 |
Kembang Anggrek larang regane. Ukara kasebut yen didadekna krama inggil |
|
|
A |
Kembang Anggrek awisregine. |
|
B |
Sekar anggrek awis regine. |
|
C |
Sekar Anggrek awis-wis regine. |
|
D |
Sekar Anggrek awis regane. |
|
E |
Sekar Anggrek larang regine. |
23 |
Parikan, wangsalan, cangkriman, lan paribasan iku kalebu jenise basa rinengga kang awujud |
|
|
A |
Kawruh basa |
|
B |
kasusastran |
|
C |
paraasastra |
|
D |
tembang |
|
E |
geguritan |
24 |
Para alim ulama, ingkang rinten dalu tansah sumandhing kitab suci wahyuning Ilahi Tembung renten ndalu tegese… |
|
|
A |
Esuk lan sore |
|
B |
Awan lan wengi |
|
C |
Esuk lan wengi |
|
D |
Sore lan wengi |
|
E |
Saben wengi |
25 |
Aweh pitulung nanging malah gawe rekasane wong kang ditulung. Iku paribasane |
|
|
A |
Sadumuk bathuk sanyari bumi |
|
B |
Tulung menthung |
|
C |
Kalah cacak menang cacak |
|
D |
Kadang konang |
|
E |
Keplok ora tombok |
26 |
Wong kang wis ora oleh pangapura saka Pangeran, iku paribasane |
|
|
A |
Kineban lawang tobat |
|
B |
Kaduk wani kurang deduga |
|
C |
Kalah cacak menang cacak |
|
D |
Kadang konang |
|
E |
Katulo-tulo katali |
27 |
Padudon utawa regejegan marga barang kang remeh, iku bebasane |
|
|
A |
Dikena iwake aja nganti buthek banyune |
|
B |
Madu balung tanpa isi |
|
C |
Ora uwur ora sembur |
|
D |
Diwenehi ati ngrogoh rempelo |
|
E |
Dudu berase ditempurake |
28 |
Sing padha rukun karo sanak… supaya bisa urip kanthi ayem… |
|
|
A |
Tentrem, sadulur |
|
B |
Kadang, tentrem |
|
C |
Kanca, tenteram |
|
D |
Kadang, konang |
|
E |
Sedulur, tentrem |
29 |
Tuku roti, menawa ditulis kanthi aksara jawa… |
|
|
A |
|
|
B |
|
|
C |
|
|
D |
|
|
E |
|
30 |
. Yen diwoco unine… |
|
|
A |
Jajane enak |
|
B |
jajane jadah |
|
C |
Jajane jadah |
|
D |
Jajane jelah |
|
E |
Jane adah |
31 |
Tembung ing ngisor iki kadunungan aksara rekan v yaiku |
|
|
A |
|
|
B |
|
|
C |
|
|
D |
|
|
E |
|
32 |
|
|
|
A |
Furqon lagi nonton filem |
|
B |
Furqon lagi nonton pilem |
|
C |
Furqon lagi nonton solem |
|
D |
Furdzon lagi nonton filem |
|
E |
Purqon lagi nonton filem |
33 |
|
|
|
A |
Ngajak sinau maca |
|
B |
Ngaajak sinau taca |
|
C |
Ngajak sinau tata |
|
D |
ngajak sinau maca |
|
E |
ngajak sinau Maca |
34 |
Ibu… menyang mantune Pak Sudiro kanthi mlampah. Tembung kang trep yaiku |
|
|
A |
Lunga |
|
B |
Kesah |
|
C |
Tindak |
|
D |
Badhe |
|
E |
Medhal |
35 |
Upacara ngidak endog pitik sajrone upacara manten sinebut.. |
|
|
A |
Wiji dadi |
|
B |
Panggih |
|
C |
Sinduran |
|
D |
Balangan suruh |
|
E |
Mertui |
36 |
Tegese kacar kucur yaiku pralambang |
|
|
A |
Anak mantu pada diasihi |
|
B |
Karahayon lan kaslametan |
|
C |
Pangajab resepsi regeng |
|
D |
Wong wadon ngurmati wong lanang |
|
E |
Wong lanang paring bebana marang garwane |
37 |
Manungsa iku diajeni ing bebrayan, jalaran nduweni … sing becik. |
|
|
A |
Gelar |
|
B |
Drajat |
|
C |
Pangkat |
|
D |
Moral |
|
E |
Martabat |
38 |
Saka kesenian, kita ora mung bisa seneng-seneng ngrasakake endahing asil karyaning para seniman, ananging kita uga bisa … |
|
|
A |
ngundhakake drajat lan pangkat |
|
B |
ngundhakake gelar lan martabat |
|
C |
ngundhakake gengsi lan prestisi |
|
D |
ngundhakake pangkat lan jabatan |
|
E |
ngundhakake ilmu lan kaweruh |
39 |
Pagelaran lakon, bisa dadi salah sawijine sarana nggegulang moral sing cocok lan trep. Jalaran …. |
|
|
A |
tuntunan lan wulangan ing pagelaran lakon nduweni sifat doktriner kang meksa. |
|
B |
tuntunan lan wulangan ing pagelaran lakon ora nduweni sifat doktriner kang meksa |
|
C |
kanthi lumantar nonton, ngrungokake lan ngrasakake pagelaran lakon, wewarah bab moral ora bisa rumesep lan kajiwaraga |
|
D |
kanthi lumantar nonton, ngrungokake lan ngrasakake pagelaran lakon, wewarah bab moral nduweni sifat doktriner kang meksa |
|
E |
kanthi lumantar nonton, ngrungokake lan ngrasakake pagelaran lakon, wewarah bab moral bisa meksa rumesep lan kajiwa raga |
40 |
Ing sajerone adicara penyuluhan utawa sosialisasi, biasane panitia utawa penyaji materi nyuguhake drama cekak kang awujud lakon utawa sosiodrama. Ancase kanggo |
|
|
A |
ngenteni adicara sabanjure |
|
B |
ngenteni adicara inti |
|
C |
menehi pakaryan paraga lakon |
|
D |
minangka adicara inti |
|
E |
narik kawigaten |
41 |
Lakon kagelar kanthi wujud drama prasaja. Kaarani prasaja jalaran …. |
|
|
A |
mung nduweni ancas kanggo sesuluh |
|
B |
mung magepokan karo fenomena sosial |
|
C |
tanpa rerenggan tata artistic |
|
D |
tanpa ngetokake prabeya akeh |
|
E |
isine ora goroh utawa mbujuk |
42 |
Swandagni, sira anakku mbarep sing tak gadhang-gadhang bisa ngreksa kawibawaning wong tuwa. Tampanana kerisku iki, mangkata menyang kutha raja Maespati. Golekana ibumu. Yen wis ketemu, keris iki kudu kokumbah nganggo getihe ibumu Dewi Renuka.‖ Kang nuduhake manawa pethikan iku kalebu teks sastra yaiku....
|
|
|
A |
Swandagni, sira anakku mbarep sing tak gadhang-gadhang |
|
B |
Dak gadhang-gadhang bisa ngreksa kawibawaning wong tuwa. |
|
C |
Tampanana kerisku iki, mangkata menyang kutha raja Maespati. |
|
D |
pupus atine, adipati Siung Laut, kadipaten Blambangan, |
|
E |
wis ora kurang-kurang, sekaring kedhaton, jroning panalangsa |
43 |
Kaka prabu jejimating gesang kula, jejering narendra kedah tumindak adil mboten emban cindhe-emban siladan. Nadyan kulit daging piyambak menawi kaanggep lepat inggih kedah kapatrapan pidana‖. Tegese tetembungan ―emban cindhe emban siladan‖ ing paragraf ndhuwur, yaiku....
|
|
|
A |
Raja kudu tansah mbelani bebener. |
|
B |
Narendra aja tansah tumindak adil. |
|
C |
Narendra kudu tansah tumindak adil. |
|
D |
Kudu menehi ukuman marang kang luput. |
|
E |
Yen arep paring pidana dideleng dhisik sing luput sapa. |
44 |
//sekar Gambuh ping catur/kang cinatur polah kang kalantur/tanpa tutur katula-tula katali/kadaluwarsa kapatuh/katutuh pan dadi awon// Tembang kasebut kalebu tembang macapa…. |
|
|
A |
Mijil |
|
B |
dandhanggula. |
|
C |
pangkur |
|
D |
Gambuh |
|
E |
Pucung |
45 |
Ing ngisor iki kang kalebu tuladhane tembung saroja, yaiku … . |
|
|
A |
papa sudra,mukti wibawa, pringga baya |
|
B |
suryaputra, baya pakewuh, ngabangake kuping |
|
C |
ingadegken, pait madu, mblarak sempal |
|
D |
jalwestri, dewa dewi, gunung waja |
|
E |
sepa sepi lir sepah samun, gagah pidegsa |
46 |
|
|
|
A |
Suguhane sega goreng |
|
B |
Suguhane sego goreng |
|
C |
Suguane sega goreng |
|
D |
suguhane sego goreng |
|
E |
Suguhane sega kore |
47 |
|
|
|
A |
Kita wajib bekti |
|
B |
Kita wajib bakti |
|
C |
kita wajib bekti |
|
D |
Kito wajib bekti |
|
E |
Kita wajib bukti |
48 |
|
|
|
A |
Marang wong tuwa lan guru |
|
B |
marang wong tuwo lan guru |
|
C |
Marang wang tua lan guru |
|
D |
Marang wong tua lan guru |
|
E |
Marong wong tua lan guru |
49 |
Panulise artikel manawa kaudhal manut strukture yaiku ....
|
|
|
A |
Isi masalah, dudutan |
|
B |
Dudutan, isi lan masalah |
|
C |
Pambuka, dudutan lan masalah |
|
D |
Pambuka, isi lan dudutan
|
|
E |
Pambuka, isi lan masalah |
50 |
Miturut pangandikane para sarjana sujana, ya sing asale saka manca, mligine kaum Orientalis Kulonan (Barat), apa dene para budayawan pribumi, durung dianggep ngerteni wong Jawa, yen durung tepung wayang purwa. Jalaran .... |
|
|
A |
wong jawa padha tuwane dibandhing karo wayang |
|
B |
wong Jawa biyen sing kawitane duwe wayang |
|
C |
wayang mujudake alam pikir-pangrasane wong Jawa |
|
D |
wayang narik kawigatene wong manca |
|
E |
wayang jinise akeh, kabeh asil karyane wong Jawa |
Home » X BHS JAWA GENAP K13 REV 2017
Langganan:
Postingan (Atom)
0 Response to "X BHS JAWA GENAP K13 REV 2017"
Posting Komentar